Omezeni prav na FTP - wu-ftpd

David Jez dave.jez na seznam.cz
Sobota Únor 16 16:02:42 CET 2002

On Fri, Feb 15, 2002 at 09:14:12PM +0100, adam_1 na centrum.cz wrote:
> Hello linux,
>
>   Potreboval bych nastavit ftp aby uzivatel nemohl courat po celem
>   serveru. Pouzivam RH 7.1 s ftp serverem wu-ftpd. Nekde jsem slysel
>   že se da pouzit nejaky chroot.
  wu-ftpd? Stahni si radsi vsftpd, da se z toho udelat i rpm pro 7.1 a pak
nejen ze budes mit o jednu velkou bezpectnostni diru min, ale tez problem
vyresis pridanim radky:
  chroot_local_user=NO
do /etc/vsftpd.conf. Pokud povolis i list, tak do souboru
/etc/vsftpd.chroot_list muzes pridat uzivatele bez tohoto omezeni.

>   pokusil jsem se upravit zaznam v passwd.
>
>   pokus:x:500:500::/home/./pokus:/bin/false
>
>   a shells
>
>   /bin/false
  Toto je blbost. /bin/false se pouzije, aby se uzivatel nemohl prihlasit. Ale
pak uze se to _nepridava_ do /etc/shells !!!

>   Uzivatel i nadale muze na serveru navstevovat co chce.
  Pochopitelne, konfigurace b) nijak nesouvisi s pozadavkem a).

  David "Dave" Jez                Brno, CZ, Europe
 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na fest.stud.fee.vutbr.cz