proc dat prednost linuxu?

Michal Vymazal gandalf na mbox.vol.cz
Sobota Únor 16 20:25:34 CET 2002

Jiří Cvrk wrote:

> Hezky vikendovy den,
>
> mam obhajit, proc do site misto Novellu (nebo i Windows NT) doporucuju
> Linux se sambou.
>
> Takze jsem uvedl cenu :-), spolehlivost. Jediny protokol. Odpada nutnost
> specielniho klienta (casto se pouziva ve windows pro novell).
>
> Osobne se domnivam, ze Novell u nas nejak konci.
>
> Urcite mate dalsi argumenty, dekuji za odpovedi.

Zdravim
Vse zalezi na tom, co vlastne chcete.
Linux nabizi GPL a moznost neustaleho rozsirovani. Jak mate zajistenu
podporu pro Novell? Pokud tato podpora vyhovuje, neni duvod prechazet.
Pokud ale podporu nemate, pak bych asi sel do Linuxu. Smirte se ale s tim,
ze Linux ma smysl spise tehdy, jestlize jej podporuji architekti a spravci.
Denni sledovani konferenci a samouceni se je jaksi prirozene.
Cena neni dobry argument. Zkuste takto

- spolehlivost
- dostupnost
- slucitelnost
- rozsiritelnost
- bezpecnost
- dokumentace
- zdrojove kody

Ted si vycislete porizovaci naklady a pote i provozni naklady (ano,
nemilovana cast vsech projektu). A teprve pote mate v ruce argumenty. Podle
argumentu si pak zvolte prostredi - ve Vasem pripade operacni system :-)

--
Michal Vymazal
gandalf na mbox.vol.cz