Filesystem stale narusta

Sobota Únor 16 17:26:05 CET 2002

On Mon, 11 Feb 2002 Jaroslav.Trlicik na semperflex.cz wrote:

> Reboot to neuvolni.

Hm...

> fsck jsem nezkousel, ale kdyz jsem vytvoril filesystem znovu (mkfs),
> chovalo se to stejne, takze v tomto pripade by fsck asi nepomohl.

To je velice zkratkovita (skoro se mi chce rict zkratovita) a v zasade
nespravna uvaha. Kdyz se i to po novem mkfs dostane do stavu, kdyz
zacne mizet prostor, tak to pouze znamena, ze je to pomerne dobre
reprodukovatelny problem.

> BTW: vzhledem k tomu, ze jsem spis Unix-ak (Solaris) nez Linux-ak, mel
> bych pridavny poddotaz: kdyz chci odmontovat filesystem (umount),
> dostanu hlasku: 'device is busy'. Prikaz 'fuser -uv' mi rekne, ze FS
> pouziva uzivatel 'root' s PID 'kernel', tedy jadro. Jak se ho zbavim,
> abych mohl provest 'umount' (V Solaris-e nic takoveho neni) ?

To je zajimave. Tim asi chce rict, ze nejaky soubor je otevren primo
odnekud z jadra a nelze priradit zadnemu procesu. Jedina normalni moznost,
jak neco takoveho muze nastat, co mne ted napada, je process accounting.

Ovsem metod, jak presne zjistit, ktera bije, moc neznam. Tak mozna
gdb vmlinux /proc/kcore (za predpokladu, ze mate spravny image
s ladicimi informacemi).

Mimochodem, je to tak divne a podezrele chovani, ze bych se doopravdy
zacal obavat, ze mi tam nekdo loupe pernicek za pomoci jaderneho rootkitu.