ipchains & wildcards domains

Sobota Únor 16 20:28:03 CET 2002

On Thu, 14 Feb 2002, Marek Barton wrote:

> mam zajimavy problem, mnozi se mi utoky na server z mnoha adres, ale podle
> resolvu to smeruje stale do jedne domeny. Rad bych tuto domenu celou
> zakazal, bohuzel rozsah ip adres je dost velky a nevim, jak definovat
> presne pravidla. Pro predstavu:
[...]
> Otazka tedy je, co s tim. Napada me, ze bych mohl kontaktovat operatora
> teto domeny, aby mi sdelil, jaky rozsahy ip adres pouziva, ze bych je rad
> zablokoval ;-)

1. zkuste provest neco jako whois -h whois.ripe.net 80.135.114.75
a nasledne stejny whois na symbolicka jmena, ktera to vypise
(dalsi zajimave adresy jsou whois.arin.net a whois.apnic.net);
viz tez www.ripe.net

2. operatora kontaktujte, ale nezjistujte u nej, jaky maji rozsah adres,
nybrz ho informujte o tech potizich, co mate (popis problemu + casy a
adresy), aby mohli toho pachatele sami skripnout