proc dat prednost linuxu?

Lukas Cirkva L.Cirkva na sh.cvut.cz
Pondělí Únor 18 18:07:06 CET 2002

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek napsal/a:

> 	Pokud v tuto chvili je problemem toto:
> a) finance na upgrade HW ci SW

Finance jsou mozne v radu XXX tisic. Pokud bych mel milion, tak bych se
asi nerozhodoval, ale to uz je namet pro jinou diskuzi. :o)

> b) rychlost
  c) stabilita

  Sice se jedna jen o maily a profily, ale i tak neni mozne prichazet o
  data. Z tohoto duvodu je take dulezite zvolit spravny FS+ACL a v tomto
  smeru nemam v linuxu zadne zkusenosti pri vyssim zatizeni. Bylo by
  nejake doporuceni z aktualniho nasazeni?

> Mam praktickou zkusenost, ze na jednom pocitaci (konfigurace zhruba
> 256MB RAM, Celeron 0.5GHz, IDE disky, rekneme sestava bratru do 30.000,-
> Kc) lze provozovat sambu v poctu radove stovek (aktualne - ps axf|grep
> smb|wc -l = 212) uzivatelu naprosto bez problemu a citelnych casovych
> ztrat (sit je Ethernet 100Mbit).

Mozna jsem se vyjadril nepresne, ale tech 300uzivatelu ve spicce bude na
sambe aktivnich, pripojeno bude mnohem vice uzivatelu, pocitam tak
500-700.

> 	Mozna muze byt problem, pokud 300 uzivatelu se LOGuje a prenasi se jim
> profil - ale to si myslim stejne spise zpomali sit jako takova... (nebo
> pracujete s rychlostmi v radove Gbitu a vyse?)

V tom bych problem nevidel, gigabit je mozne nasadit, ale v soucastne
dobe neni 100Mbit omezeni.

Lukas Cirkva