sdilene IRQ (OT: Důvod přechodu na Linux)

Petr Cahyna caha na i.cz
Úterý Únor 19 15:49:50 CET 2002

Michal Dobes wrote:

> [...]
> nekolik zarizeni je nastaveno na jedno IRQ od BIOSu, tak to pouzije
> za predpokladu, ze prislusny driver pripojujici se na interrupt ma
> nastaven flag o podpore sdileneho IRQ (SA_SHIRQ).
> Pokud ne, tak dovoli pripojit na IRQ jen jednu vec (co se prihlasi
> prvni) a ostatni drivery maj smulu. Samozrejme vsechny drivery
> pripojujici se na jedno IRQ musi podporovat sdileni, pokud nepodporuje
> sdileni jiz prvni driver, tak zadny dalsi se jiz nepripoji. Pokud
> se jako prvni pripoji driver s podporou sdileni, tak dalsi drivery
> s podporou sdileni se pripoji a pripadne drivery bez podpory jsou

zdravim vas :-),
... a nevite nekdo, jak je to s vice nez 2ma zarizenima na jednom IRQ ?
Doma jsem mel potize s tim, ze 2-portove USB se mi ladovalo na IRQ na
kterem sedel SCSI radic (ncr53c8x). Myslel jsem, ze ten driver
nepodporuje sdileni (kdyz jsem odladoval driver, v pohode fungovalo USB
a naopak). Kdyz jsem po tom sel, tak prvni port z USB mi vubec
nezjistil, ze na IRQ sedi scsi karta, ale zfailovalo to na druhem portu
(sedicim na tom samem IRQ). Protoze v biosu neslo ohledne nastaveni IRQ
k jednotlivym slotum vubec nic :-( (via686a), jsem musel jsem prehazet
karty a vynechat nektere sloty a podarilo se mi (metoda pokus/omyl)
posadit na kazde IRQ max 2 zarizeni, takze dneska mi vse funguje.
Nicmene zrovna systemove reseni to nebylo :-( . Zajimalo by me, jestli
je to obecny problem, nebo problem v konkretnich podminkach danych
chipsetem, kartama, zarizenima na boardu, apod ...

						caha

SCSI subsystem driver Revision: 1.00
scsi-ncr53c7,8xx : at PCI bus 0, device 9, function 0
PCI: Found IRQ 11 for device 00:09.0
scsi-ncr53c7,8xx : NCR53c810 at memory 0xdb000000, io 0xec00, irq 11
scsi0 : burst length 8
scsi0 : reset ccf to 3 from 0
scsi0 : NCR code relocated to 0x1920614 (virt 0xc1920614)
scsi0 : test 1 started
scsi0 : NCR53c{7,8}xx (rel 17)
scsi0 : target 5 rejected SDTR
scsi0 : setting target 5 to asynchronous SCSI
   Vendor: PINNACLE  Model: RCD-1000          Rev: 2.35
   Type:   WORM                               ANSI SCSI revision: 02
usb.c: registered new driver usbdevfs
usb.c: registered new driver hub
usb-uhci.c: $Revision: 1.268 $ time 06:03:01 Dec  8 2001
usb-uhci.c: High bandwidth mode enabled
PCI: Found IRQ 11 for device 00:07.2
PCI: Sharing IRQ 11 with 00:07.3
usb-uhci.c: USB UHCI at I/O 0xd400, IRQ 11
usb-uhci.c: Detected 2 ports
usb.c: new USB bus registered, assigned bus number 1
usb-uhci.c: request_irq 11 failed!
PCI: Found IRQ 11 for device 00:07.3
PCI: Sharing IRQ 11 with 00:07.2
usb-uhci.c: USB UHCI at I/O 0xd800, IRQ 11
usb-uhci.c: Detected 2 ports
usb.c: new USB bus registered, assigned bus number 2
usb-uhci.c: request_irq 11 failed!
usb-uhci.c: v1.268:USB Universal Host Controller Interface driver
usb.c: deregistering driver usbdevfs
usb.c: null device being purged!!!
usb.c: null device being purged!!!
usb.c: deregistering driver hub
usb.c: null device being purged!!!
usb.c: null device being purged!!!
usb.c: registered new driver usbdevfs
usb.c: registered new driver hub
usb.c: registered new driver usblp
printer.c: v0.8:USB Printer Device Class driver

=====  |**  ___  ____     =============== | V Olsinach 75,Prague 10
====   |*  ||      //    ================ | 106 00,  Czech Republic