OT: Re: silne reklamni kafe

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Středa Únor 20 14:09:06 CET 2002

"Ladislav Michl" <ladislav.michl na hlubocky.del.cz> schrieb im Newsbeitrag
news:Pine.LNX.4.21.0202201152420.4881-100000 na hlubocky.del.cz...

> tento postup je zalovatelny (diskriminace zakaznika).

Medzi firmami (t.j. podla obchodneho zakonnika)? - to pochybujem.
Ak je to tak, je to podla mna velmi zle - obe strany by IMHO mali
mat pravo urcit si zmluvne podmienky (vratane toho, s kym ano
a s kym nie) ako chcu. Kym sa na to neda napasovat zneuzitie
monopolneho postavenia na trhu (co tu rozhodne nehrozi), nemal
by do toho stat vrtat.

Medzi firmou a obcanom je to asi inak, aj ked ja osobne by som
preferoval spolocnost, kde obchodnik moze s niekym odmietnut
uzavriet obchod. Ak breclavskeho krcmara potahuju po sudoch
kvoli tomu, ze odmietol pustit dnu partiu ludi, kvoli ktorym mu
tam ini zakaznici prestali chodit, je to zla vizitka statu. Ze to boli
Cigani je vcelku jedno, rovnako by mal mat pravo postupovat
u inych skupin ovplyvnujucich _jeho_ obchody.

> btw, zajimalo by me, co by root.cz delal, kdyby firma microsoft vyuzila
> "pravo na odpoved" na nektery z clanku otirajici se (mnohdy pravem) o
> nektery z jejich produktu ;-)

Musel by ju uverejnit, inak by riskoval sudny spor. A co ma byt?

Zdravi
--
                                                        Stano