ALSA a SB Live!

Faltynek Pavel xfalty01 na dcse.fee.vutbr.cz
Středa Únor 20 18:21:20 CET 2002

Dobrý den,

zakoupil jsem pár nových kusů HW (Abit KT7A, AMD Athlon 1133MHz, SB Live
5.1). Nainstaloval jsem RH 7.1 CZ a vzhledem k tomu, že ma stará zvukovka
mi s ALSOU nijak nefungovala, rozhodl jsem se to zkusit s novým kusem SB
Live.

Stáhl jsem si gcc 3.0.3 zkompiloval, stáhl stabilní 5kové balíky ALSA
driver, lib a utils a zkompiloval, zavedl moduly (ALSA a OSS emululace) a
při pokusu o přehrání .mp3 pomocí mpg123 mi KOMPLETNĚ zatuhne PC, což se
mi s Linuxem nikdy nestalo.

Otázka zní, zdali se jedná o "nevhodnou" kombinaci HW, resp. zda je
problém v ALSA. Připomínám, že s modulem emu10k1 standardně dodávaným v
distribuci, je zvukovka bez závad funkční.

Nemáte někdo zkušenosti s podobnými problémy? Nemůže to být třeba tím gcc
3 (chtěl jsem to jen vyzkoušet...)?

BIOS na Abit mám 3N, jiný zatím nelze sehnat, neb Abitovy WWW jsou
nefunkční již delší dobu. Nastavení položek typu PCI bus master timeout a
podobných jsem provedl podle popisu v manuálu resp. doporučení Abitu pro
řešení tzv SB Live sound issue, což také nevím, co by mělo znamenat...
Nejsem žádný znalec a prostě nevím, kterou položkou by se dalo co zlepšit
či zhoršit nastavením na nějakou hodnotu...

Děkuji za jakékoli náměty popř. zkušenosti či odkazy na popis podobných
problémů.

s pozdravem
  Pavel Faltýnek