Konfigurace DNS serveru.

Čtvrtek Únor 21 09:17:50 CET 2002

adam_1 na centrum.cz wrote:
->  Dobry den, potreboval bych nastavit DNS server. Pouzivam RH 7.1 s
->  jadrem 2.4.2. V síti jsou 4 PC jeden znich je Linux a 3 win na win
->  jedou servery xitami (http,https) a ftp. Na linux pc pezi apache a
->  wu-ftpd a dalsi. Chtel bych poukazovat na tyto 4 pc jmenem a zaroven
->  se mi nechse udrzovat /etc/hosts a to same na vsech win PC proto
->  jsem se rozhodl pro DNS ktera by mela bezet na linux.

To je okay.

->  jmena: win1.cz   --- win (http,ftp)
->         win2.cz   --- win (http,ftp)
->         win3.cz   --- win (http,ftp)
->         linux_1.cz   --- linux (http,ftp) + pripojeni k internetu

prva chyba - .cz je uz existujuca TLD takze moze dojst ku konfliktu.
Vymyslite si nejaku vlastnu TLD.

-> zone "win1.cz" IN {
->       type master;
->       file "db.win1.cz";
->       allow-update { nome; };
-> };

druha chyba - nema zmysel definovat domenu pre kazdy pocitac, definujte zonu
trebars 'local' a do nej napchajte infos o staniciach.

-> win1.cz.    (
->             99032202 ; seriove cislo
->             3H ; interval sek. serveru
->             1H ; opakovani
->             1W ; trvanlivost domen
->             1D ; implicitni platnost
->             )
->                IN              NS              win1.cz.
->                IN              MX              100             win1.cz.

-> win1.cz.        IN              A               192.168.0.12
->                                HINFO           "K6-466"
-> www                             CNAME           win1.cz.
-> ftp                             CNAME           win1.cz.

podla tohoto je www.win1.cz a ftp.win1.cz alias na win1.cz pricom zonu
win1.cz spravuje pocitac win1.cz a robi si pre nu aj MX;
Ostatne zo ny su na tom rovnako - naozaj na vstkych tych pcitacoch bezi SMTP
aj DNS server?

-> Měnil jsem pořád informace v techto souborech nikde jinde. Nějak to
-> jaksi nefunguje, procital jsem i nejake manualy o konfiguraci BIND 8.

a co vam nefunguje a co ste menili? ani ste poriadne nezadal problem.

ja by som to urobil takto: lokalna domena by sa volala local

# named.conf:

zone "local" IN {
    type master;
    file "local.zone";

[...]