RE: OT - Zapomenuté heslo do AIXu 3.x

POLÁČEK Petr petr.polacek na hus.br.ds.mfcr.cz
Pátek Únor 22 15:54:08 CET 2002

> Ale kdyz se k filesystemu dostanete z PC, tak bych v prvni rade
> zkusil proste smazat heslo pro roota. V /etc/security/password
> bych u roota nechal jen
>    password =
> Pak by to snad melo jit prihlasit se bez hesla (v linuxu obdoba se
> shadow funguje, v AIXu jsem jeste nezkousel ;-).

Ja se bohuzel z PC nedostanu do filesystemu, ale nortonem dokazu jen
prochazet a editovat disk sektor po sektoru. Zkusim to prazdne heslo
nastavit. Snad to pude.

> Pokud to nezabere, vratit heslo zpet a zkusit zmenit /etc/inittab.
> AIX nepouziva rc scripty, vse je "nasrane" v inittabu. Takze si tam
> muzete v pripade nouze soupnout na posledni radku treba spusteni
> xtermu a melo by byt po ptakach.

To by mohlo taky pomoct. Dik za radu.

> Dalsi moznost, jestli se dobre pamatuju ze skoleni, pri restartu
> pocitace, pred HW testy, je mozno dostat se do servisniho modu
> pocitace. "Navod" vypisuje na monitor, takove ikonky (mame IBM
> RS/6000 44P, model 270) a nastavit si "rescue rezim". Nikdy jsem
> nezkousel, pocitac nam dodali se systemem a jeste jsme heslo nikdy
> nezapomeli, ani pocitac nerestartovali.

Bohuzel 320H se chova dost jinak. Alespon ten, do ktereho se dobyvam.
Pokud mate k AIXu 3.x pristup, mohl byste mi poslat ten sifrovany retezec k
nejakemu heslu (treba abcd12), ktery AIX ulozi do /etc/security/passwd ? Moc
by me to pomohlo.

S pozdravem
Petr Polacek