DNS -named - error

Vladimir Rengevic vlado na grafon.sk
Sobota Únor 23 22:29:37 CET 2002

Pekny vecer ;o)

> Friday, February 22, 2002, 8:45:00 PM, you wrote:
>
> Dobry den, mel jste pravdu spatne byli nastaveny prava adresare,
> myslel jsem ze system soubory s pid zapisuje s root pravama ale chyba
> byla myslet. Po tom co se mi to povedlo "nastartovat" jsem se nestacil
> divit dalsi chyba a tentokrat zase jinde.
>
> Nov 23 20:58:16 herkules named[1020]: dns_rdata_fromtext: linux:3: near
'28800':
>  out of range

No problem je jasny, hodnota mimo rozsah.... Co tie cisla znamenaju
odporucam prestudovat v manuali ;o) A v tomto pripade su to
hodnoty v sekundach...

> $TTL    86400
> @       IN      SOA     linux.linux. hostmaster.linux.linux.    (
>                                       19970227001 ; Serial
>                                       28800      ; Refresh
>                                       14400      ; Retry
>                                       3600000    ; Expire
>                                       86400 )    ; Minimum

Ja by som povedal, ze tam ma byt menej.

Da sa to tam davat kulturnejsie, takze pre ilustraciu:

                                        65              ; serial (d. adams)
                                        3H              ; refresh
                                        15M             ; retry
                                        1W              ; expiry
                                        1D )            ; minimum

Teda ja mam refresh 3 hodiny co je 3x60x60=10800 sekund.
Opakovanie je po 15*60=900 sekundach ;o)
a tak dalej...
A este jedna dolezita poznamka. Serial je dolezity pre sekundarny
DNS-podla neho poza zmenu. Takze nezabudat zvysovat
pri pripadnej zmene ;o))

Vlado
----
Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON
Tranovskeho 19, 031 01 Liptovsky Mikulas
tel.: 044/5521653, fax: 044/5621454