MPlayer - Playlist, čeština, synchronizace.

Libor Dub libor_dub na email.cz
Pondělí Únor 25 14:01:07 CET 2002

Playlist
--------
Mě osobně (pokud ho používám správně, :), ani mým dvěma známým
nefunguje playlist v MPlayeru - prostě na stisknutí tlačítka
"Přidat" se nic neděje. Nevšimli jsme si žádné poznámky o nefunkčnosti
playlistu, navíc nefungoval ani v minulé verzi (0.50, nyní 0.60).
Ví někdo čím to je?

Čeština
-------
Zkompiloval jsem MPlayer z poslední verze "current" s těmito
parametry:  ./configure --enable-gui --language=cz, tedy
s češtinou jako implicitním jazykem. Avšak všude v aplikaci je
např. místo písmena "ř" znak "průměr" ("fí"), apod. Vzhledem k
tomu, že pokud by tvůrce češtiny věděl o problému se zobrazením,
vytvořil by určitě češtinu bez háčků a čárek, proto je chyba
asi na "mém přijímači", a byl bych rád, pokud se někdo může podělit
o řešení (jinak bude asi lepší to zkompilovat v angličtině).

Synchronizace
-------------
O synchronizaci v MPlayeru se tu tuším už psalo, mě by zajímaly
praktická nastavení a zkušenosti (doposud jsem používal WMP a
pokud to šlo tak Xine). MP dovoluje dvě nastavení synchronizace -
fixní (např. posunout zvuk o X sekund oproti obrazu) a za běhu
aplikace klávesami num "+"/"-" (změna o 0,1 s). To jsem pochopil.
Ale pokud bych měl pro každý film zvlášť odzkoušet jednotlivá
nastavení, byla by to spousta práce, a řekněme si na rovinu, že
zbytečné, když existuje jiný SW. Pokud to je ale v praxi uskutečnitelné
bez nějakýho složitýho zkoušení a trefování se u každého souboru,
tak mi prosím napište (a sdělte mi prosím i svá nastavení).

Synchronizace se dá ovlivnit i volbou "-nbps" nebo tak nějak,
ale pochopil jsem, že zase dochází k periodické ztrátě snímků,
a tak jsem to zatím nezkoušel. Možná by pomohl i determinovaný
výběr divx kodeku prostřednictvím parametru "-vc X", pokud má
každý odlišné chování?

Děkuji za případné odezvy a rady.

Libor Dub
"Oak"