nebezpecnost sendmailu (Re: cerv adore)

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Středa Únor 27 14:47:49 CET 2002

Dobry den,

On Wed, Feb 27, 2002 at 01:36:08PM +0100, Miroslav Petricek wrote:
> On Wed, Feb 27, 2002 at 01:11:03PM +0100, Ondřej Surý wrote:
> Mate pravdu, kvalita kodu je dobra Co mi ale na qmailu nejvic vadi
> je to, ze ho kvuli kazde prkotine musim hackovat. Ja sam mam v
> qmail-smtpd.c asi ctyri ruzne patche (AUTH, TLS, spam-filter,...),
> ktere jsem tam musel pridavat rucne. A to nesmim zapominat na dalsi
> patche v jinych souborech (qmail-scanner, ...). Kdyz bych to mel
> nekdy davat znovu dohromady, tak bych si hodne rozmyslel, jestli
> by preci jenom nebyla jednodussi editace sendmail.cf.

A co zkusit postfix? Navrh je velmi podobny qmail-u a o kvalite
kodu bych moc nepochyboval (Wietse Venema napsal mj.
TCPwrapper)?

Na qmail-u mi vadilo jeho prilis striktni zachovavani RFC a
samozrejme, ze dalsi vlastnosti znamenaly patch + kompilace.
Nicmene chapu, ze diky tomu, ze nema "zbytecny" kod, muze byt tak
rychly a samozrejme i bezpecny...

> --
> /*     Miroslav Petricek           mirek na petricek.cz

Zdravi
Honza Marek
--
Ing. Jan Marek