nebezpecnost sendmailu (Re: cerv adore)

Středa Únor 27 19:14:55 CET 2002

Ondřej Surý wrote:

> tohle je taky zcestny argument, abych napsal produkt, ktery by byl podle
> vas bezchybny, musel bych si navrhnout a ubastlit vlastni HW, pro nej
> vlastni operacni system, vlastni systemove knihovny, vlastni kompiler atd...

	Ehm... a Vy si vazne myslite, ze v oblastech, kde se hovori o
'opravdove bezpecnosti' a ne o 'bezpecnosti v dnesnim popularnim
vyznamu' se deje jinym zpusobem nez vyse popisujete? Nikde neni receno,
ze vse si 'ubastli' dodavatel nejakeho systemu, nicmene i ten ma
dodavatele komponent a kazdy za svou komponentu (hw, sw, sluzba apod.)
ruci velmi vysokymi sankcemi... Pravda, medialne zajimava je pouze ta
cast 'pruseru' kdy se neco provali, ze neco nefunguje apod. (vcetne
napr. shorelych druzic), co to vsak v backgroundu znamena se uz v
mediich nedoctete...

> a to asi neni ta spravna cesta, pokud chci zachovat alespon zakladni
> portabilitu, tak musim vyuzit alespon "open" misto "fopen", ktere uz dela
> nejake to bufferovani apod.

	Proc? je volani fopen soucasti ANSI C? Ano je, fine, kazdy dodavatel
prekladace a zakladnich knihoven splnujici ANSI C89 mi toto volani musi
poskytnout nebo s nim nemam o cem mluvit. Takto mohu pokracovat dale a
dale.

	Pokud nekdo dava na neco zaruku, dava to pouze na presne specifikovanou
cast, kterou sam 'vyrobi' a presne vi o vnitrnostech a nebo to posklada
z jinych, u kterych si vsak vlastni nabizenou zaruku pojisti velmi
vysokymi sankcemi...

> co se tyce dynamickeho linkingu, tak mohu lehce zkompilovat qmail staticky
> nebo jej kompilovat oproti dietlibc (take staticky).

	Prominte, ale jste (bez urazky) docela naivni, pokud si myslite, ze
timto jste vycerpal utocnikovi moznosti v OS typu UNIX...