sed + odstraneni konce radek)

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Středa Únor 27 19:50:08 CET 2002

   From: Jiri Brezina <brezina na egp.cz>
   Date: Wed, 27 Feb 2002 12:03:16 +0100 (Střední Evropa (běný čas))

Zdravím,

   > priznam se, ze v teto oblasti nemam zadnych vyznamnejsich zkusenosti,
   > ale man xxd rika, ze "xxd creates a hex dump of a given file or
   > standard input. It can also convert a hex dump back to its original
   > binary form." Takze neza-ARGV-ovane xxd vstup bere jako _text_.

ne, opět jsme se nepochopili. Hexa kód znaku h je 0x68. Já jsem změnil
tuto hodnotu výše na 0x65, ale text "ahoj" zůstal zachován. Na výstupu xxd
bude uveden řetězec "aeoj". Ale ve vi stále uvidíte ahoj, protože vi
používá xxd jako prostředníka.

Naproti tomu Emacs podporuje přímo editaci takového hexa-dumpu pomocí
hexl-mode. Můžete si vybrat jestli budete editovat hexa číslice nebo ascii
znaky. Ta druhá část bude automaticky updatována. Je to vlastně takový jiný
pohled na soubor.
--
Pavel Janík

Take care to branch the right way on equality.
                  --  The Elements of Programming Style (Kernighan & Plaugher)