Rádiová karta

Libor Dub libor_dub na email.cz
Čtvrtek Únor 28 12:27:46 CET 2002

Rádiová karta Typhoon (na ISA sběrnici) pod SuSE 7.3 CZ. Ovladač mám
jako modul, i2c v jádře, podporu ISA portu by SuSE mělo umět samo o
sobě, zvukovka bez problémů. Po spuštění např. KRadio se nic neděje,
automatiké ladění se nikde nezastaví, ze zvukovky nejde ani šum, nic.

Chtěl bych poradit, jak zjistit, kde je problém.
* Předně jsem zapomněl (a v dokumnetaci již nikde nenašel) příkaz na
scanování ISA sběrnice (obdoba 'lspci'), prosím poradit. Také mi
prosím napište, co by zhruba mělo být jeho výstupem, pokud máte na
ISA sběrnici rádiovou kartu.
* Zajímalo by mě, jak zjistím, s kterým zařízením je rádiová karta
svázána, když jich mám v adresáři /dev/ více (radio0, radio1). Jak
zjistím, že tato zařízení korektně zastupují fyzické zařízení? (test,
kontrola,...)
* Vůbec mi asi pomůže jakákoli rada, jak identifikovat chybu.

dmesg
-----
Výpis příkazu 'dmesg' jsem někde na disketě "zpronevěřil", ale neobsa-
hoval žádné náznaky týkající se rádiové karty (ani při spuštění KRadio).
Naproti tomu TV kartu (ATI TV Wonder) detekoval naprosto přesně, vypsal
ovladače bttv, ...

Pozadí
------
Návody na instalaci rádiových karet jsou na internetu, v Linuxových
novinách i částečně v mé dokumentaci SuSE. Nenašel jsem jediný návod
na instalaci přesně mé karty, ale mělo by to platit obecně. Přesto
jsem nebyl schopný za posledních 10 měsíců svou rádiovou kartu
Typhoon na ISA sběrnici rozchodit v Linuxu.

Požadavky
---------
Ze všech článků co jsem viděl vyplývají tyto náležitosti, potřebné
pro provoz rádiové karty na ISA sběrnici:
  - ovladač jako modul nebo zakompilovaný v jádře
  - i2c
  - správně nakonfigurovaná zvuková karta
  - systémová podpora ISA sběrnice

Ovladač je již přidaný jako modul od vlastní instalace SuSE Linuxu 7.3,
což se dá ověřit např. v Kontrolním centru, sekci Systém -> Nastavení
jádra. Tamtéž je vidět, že mám vpořádku i i2c (mimochodem by mi bez
toho nejela TV karta).
Zvuková karta je velmi standartní (SB AWE64) a nepředpokládám, že by
SuSE instalátor YaST2 udělal jakoukoli chybu při její konfiguraci a
nezaznamenal jsem žádné příznaky případných chyb.

OAK

---
To co predtim jeden, mohou nyni dva. Poridte si 2 Oskarty a uzivejte si ve dvou za cenu jednoho.   http://www.email.cz/oskar