NT Loader a Linux

radek_sedmak na eurotel.cz radek_sedmak na eurotel.cz
Čtvrtek Únor 28 14:48:24 CET 2002

Dobrý den, jsem v práci s Linuxem začátečník aproto se na Vás obrací s
tímto
problémem:

Jak bootovat Linux z NT Loaderu?
Mám disk rozdělen takto (40GB):
hda1 - 1GB - Fat 16 - WinMe
hda2 - 10 GB - Fat 32
hda3 - 9 GB - NTFS - Win2000
hda4 - 2 GB - ext2 - Linux RedHat 7.1
atd.
Bohužel, když jsem chtěl nainstalovat LILO na hda4, zahlásilo to něco o
příliš velkém množství cylindrů a LILO se nenainstaloval. Zatím bootuju z
diskety, ale nepřipadá mi to příliš komfortní.

To ze nemuzete nainstalovat lilo na hda4 je zapricineno tim ze starsi verze
lilo neumeli spolupracovat velkymi disky obecne problem  "> 1024
cylinders."
V tom vam pomuze upgrade lila pote co zapisete lilo do /dev/hda4

udelate nasledujici dd if=/dev/hda4 of=/tmp/bootlinux.bsc bs=512 count=1
soubor ktery vznikne v nasem pripade bootlinux.bsc ktery pridate do
boot.ini ve Windoze viz help ktery urcite najdete na netu.

Bye Sam

PS: Uz to tu nekolikrat slo v konferenci.