DHCP

Ing. Vlastimil Pospíchal vpospichal na centrum.cz
Čtvrtek Únor 28 17:43:56 CET 2002

> Ja jsem se za casu WNT, blahe pameti, setkal se zajimavym chovanim. Na
> stejnem segmentu site si nekdo nahodil DHCP server a nas DHCP server
> suse oznamil "Nejsem tu sam, bye" a skoncil. Byla legrace to najit.
> Proste sofistikovany DoS na N?T.
> Petr Stahl

Podle algoritmu fungování DHCP mi z toho vyplývá to, že pokud
server detekuje přítomnost jiného DHCP serveru, měl by se ho
pokusit DoS útokem sestřelit. Může z toho vzniknout docela hezký
souboj dvou serverů.

V každém případě však tuto skutečnost musí nejprve zapsat do logu
včetně IP a MAC adresy, aby bylo možné vypátrat viníka.

Šance obou DHCP serverů vidím vyrovnané, admin vs. user už nikoli :-)

Bye Kit
--
Ing. Vlastimil Pospíchal
http://www.hoteldrnholec.cz