Jak administrovat server?

Zdenek Mazanec zdenek.mazanec na contactel.cz
Úterý Leden 1 02:02:28 CET 2002

> Muzete vytvorit uzivatele s UID 0
Nebo muzete nejakemu standardnimu uzivateli pridelit pravo na spousteni
vybranych binaru s pravy roota. Trebas pomoci sudo.

> Nema.

Pres sudo nebo podobneho to svuj smyl mit muze. Ne valny(1), ale muze.

(1) mysleno pokud jde o plnohodnotnou administraci. Ja na neterych serverech
prideluji pres sudo nekterym uzivatelum trebas pravo restartovat vybrane
sluzby, editovat netere konfiguraky...

Zdenek Mazanec