SSHd a sFTPd

RiGe info na tree.sk
Čtvrtek Leden 3 23:38:30 CET 2002

DD,
prave se pokousim rozbehat sFTP pro uzivatele, nesmi se vsak dostat vyse,
nez je jeho domovsky adresar. V manualu jsem nasel chroot, takze jsem
provedl:

ssh-chrootmgr <user>

V domovskem adresari uzivatele se mi vytvoril podadresar /bin, ve kterem
byly dva soubory a jeden link sftp. Soubory sftp2 a ssh-dummy-shell.
Editoval jsem /etc/passwd a u <user>a jsem zmenil shell na
/bin/ssh-dummy-shell. Aby SSH poznalo, ze jde o adresar v domovskem adresari
<user>a, tak musim uzivatele ci skupinu chrootovat v /etc/sshd2_config. Tak
me napadlo, ze pokud si tento ssh-dummy-shell prepise uzivatel pri sFTP
uploadu, tak si tam vlastne muze nahrat vlastni shell, je to tak? Bohuzel,
pokud jsem tam zkopiroval /bin/bash =>
<user_home_directory>/bin/ssh-dummy-shell, tak se mi potom nepovedlo
prihlasit s hlaskou /bin/ssh-dummy-shell: No such file or directory. Tak
jak, je to nejak zneuzitelne, nebo to sshd kontroluje?

Mohu zkopirovat ssh-dummy-shell do /bin, do stejneho adresare jako je bash.
Tady uzivatel nemuze prepsat ten ssh-dummy-shell... Nezapnu chroot na
<user>a a potom bezi vse skvele, jen nevim, zda-li se uzivatel pres sFTP
nemuze dostat vyse??? (i kdyz v mem sFTP klietovi nelze jit vyse z
domovskeho adresare, nejsem si uplne jisty...)

Diky za kazdou zkusenost, kterou s timto mate.

--
RiGe maniac