PostGreSQL

Juraj Vaclavik vaclavik na skoda-ujp.cz
Pátek Leden 4 10:27:59 CET 2002

Dobry den,

1) vytvorit uzivatele postgresu lze prikazem:
createuser pravnik <enter>

Shall the new user be allowed to create databases? (y/n)  <- pokud ma tento
uzivatel vytvaret databaze, odpovezte Y

Shall the new user be allowed to create more new users? (y/n) <-pokud ma
tento uzivatel mit pravo vytvaret dalsi uzivatele, odpovezte Y
=> vytvori uzivatele pravnik s prislusnymi pravy

2) zpristupnit existujici tabulku "testdb" uzivateli pravnik:
grant all on testdb to pravnik;

3) datum a cas v cs provedeni:
set datestyle to german;

Zdravim