Zkusenosti s AMD K7/Thunderbird v serverech?

Adam Pribyl covex na ahoj.fsik.cvut.cz
Pátek Leden 4 22:51:04 CET 2002

On Fri, 4 Jan 2002, Pavel Rauš wrote:

> Ono se serverama je to dnes problem
> AMD ... nevhodne, teplota, nedostatecna ochrana pri prehrati,...
> P4 .... No dobre, ale kde jsou dvouprocesorove desky?  .... BTW : jedna
> Takze v soucasne dobe snad jen Alpha a to je docela draha hracka. Nebo cekat
> na Dual P4.

Tady bych jen podotknul ze s Intely P4 je to taktez zhave. Intel sice ma
ochrany proti prehrati ktere spomaluji procesor (!) takze nedojde ke
zniceni, ale... jeste do nedavna na svych strankach Intel mel spotreby P4
pri 75% nominalniho vykonu coz znacne zkreslovalo vysledky (nevim jaky je
stav ted). Ve skutecnosti ma P4 jeste vetsi spotrebu nez Athlony a to
radove o 25%. (Vim ze v jednom testu namerili u P4 az 100W coz je slusna
zarovka.)

Debaty na tema spotreby jsou nekonecne a asi tu nejsou uplne na miste.
Jen jsem se chtel pripojit k povzdechu ze vybrat procesor pro server je
skutecne nesnadne.