POP before SMTP nebo nejak jinak

Radovan Garabik spam na melkor.dnp.fmph.uniba.sk
Neděle Leden 6 20:35:10 CET 2002

Zdenek Pizl <z.p na linux-cd.cz> wrote:
 : Dne pá 4. leden 2002 14:36 Radovan Garabik napsal(a):
 :> Martin Pavlas <mpavlas na parscom.cz> wrote:
 :>  : Ahoj,
 :>  :
 :>  : mam SMTP server (Postfix) a pozadavek je, aby jej
 :>  : mohli lidi ze vsech pobocek jedne firmy pouzivat jako
 :>  : svuj SMTP server. Pobocky jsou pripojene k ruznym
 :>  : providerum a nemaji vzdy fixni IP. Ze zacatku bude
 :>  : Postfix dorucovat postu jen pro jednu domenu, pozdeji
 :>  : asi pro vic.
 :>  :
 :>  : Otazka je, jak to udelat, aby z nej nebyl open relay a
 :>  : fungovalo to. Fix
 :>
 :> ja som nieco podobne urobil jednoduchym trikom:
 :> bezi u mna este jeden smtp server, ktory JE nastaveny ako
 :> open relay, ale na nestandartnom porte (nie 25), a klient
 :> pozna tento port a napaja sa nan.

 : to je uzasne, proc myslite, ze zustane neobjeven ?? Vzdyt

lebo samozrejme ze nie som taky hlupy a pozeram logy kto sa
mi tam napaja... pocas 4 mesiacov prevadzky nikto neopravneny.

: nalezt ho neni zase az tak obtizne.

to ano, ale:
1) musi sa to hladat
2) portscan len zisti ze je port otvoreny, nie co na nom bezi
  (to si vyzaduje dodatocnu namahu)
3) spammeri nerobia portscan na ine porty ako 25, lebo nikoho
nenapadne ze by mail server mohol bezat aj inde

| Radovan Garabik  http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik |
| __..--^^^--..__         garabik @ fmph . uniba . sk       |