Trocha OT: fine-tuning Cisca

Petr Cerny Petr_Cerny na comptech.cz
Pondělí Leden 7 21:25:39 CET 2002

pokud neni podminka pouzit druhou linku az pri zaplnini prvni, tak bych
navrhoval pouzit napr. OSPF. Jestli se nepletu, tak OSPF umi na multilinku
rozdelovat data celkem rovnomerne.

Petr Cerny

-----Original Message-----
From: Peter Surda [mailto:shurdeek na panorama.sth.ac.at]
Sent: Monday, January 07, 2002 4:30 PM
To: linux na linux.cz; linux na linux.sk
Subject: Trocha OT: fine-tuning Cisca

Cauko,

Sory ze je to trocha offtopic ale neviem kam sa mam obratit, a tuna su taki
mili skuseni ludia :-)

Popis situacie: pripojenie k provajderovi je robene cez 2 ADSL linky, pricom
na kazdej strane je cisco ktory by mal robit loadbalancing. Resp. ked je
jedna
plna, zacne pouzivat druhu. Na nasej strane je 2651 (myslim), ktore je na
druhej strane neviem.

No a teraz ten problem: ono totiz ten Cisco u provajdera nevie dobre
odhadnut
situaciu "prva linka je plna" a chce tam posielat, aj ked uz plna je. Takze
vzrasta latencia (pingy) az na 3 sekundy, a druha linka sa nepouziva skoro
vobec. Kazda linka ma vlastny IP subnet a obe funguju (da sa zvonka pingat).

To, preco mame vysoku latenciu a nizku priepustnost, som zistil napr. tak,
ze
som zvonka pingal ip adresy oboch nasich interfejsov v rovnakom case. Jedna
(ta zatazena) mala priemerny ping okolo 1 sekundy, druha okolo 35
milisekund.

Provajder povedal, ze bandwidth na ich ciscu je definovany na 2MBit/s, co je
aj skutocna kapacita linky. Poprosil som ho, nech skusi zadefinovat na 1.8,
myslel som si, ze to sposobuje overhead nejakej protokolovej vrstvy. Tym sa
situacia vsak k lepsiemu nezmenila, latencia je furt zla a furt nevie nacas
odhadnut, ze ma pouzivat druhu linku, len sa nam este znizil downstream.

Jak 100 hoven? Podla moznosti bez novieho IOS na strane provajdera :-)

S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na panorama.sth.ac.at>, ICQ 10236103,
+436505122023

--
                           Reboot America.