Jadro 2.4 a DMA timeout

David Jez dave.jez na seznam.cz
Středa Leden 9 15:30:47 CET 2002

On Wed, Jan 09, 2002 at 02:14:47PM +0100, Igor Bakša wrote:
> Nedavno som si nainstaloval RH Linux 7.1 (Jadro rady 2.4)
>
> Vzdy pri pokuse o citanie z CD sa po nejakom case
> citanie na chvilu zastavi, vypne sa DMA pre cdrom (hdc)
> - dmesg vypise nieco ako "DMA timeout..." - a citanie dalej
> pokracuje.
>
> Z jadrom 2.2 (RH 6.2) mi to nerobilo.
  Zdravim, co je to za CDROM? Co je na tom kanale pripadne jeste povesene,
zije si sama vlastnim zivotem, nebo je na ksande jeste (jako slave) disk?
  V jakem jede modu? UDMA-33? Co je to za IDE radic, s diskem ti to problemy
nedela?
  Budto muzes zkusit expoerimentovat s hdparm a shodit to na PIO, popr. si
pohrat s jadrem. Jinak tyto problemy nekomu resi Andre Hedrickuv patch
(hledej treba na ftp.linux.cz/pub/linux/kernel/people/hedrick nebo
www.linux-ide.org).

> Prečo a ako sa to da napravit?
> Nechcem pouzivanie DMA vypinat.
  Tomu celkom verim :(
 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na fest.stud.fee.vutbr.cz