samovolne vypinani pocitace

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Pátek Leden 11 23:46:14 CET 2002

   From: aims <mdiaz na seznam.cz>
   Date: Fri, 11 Jan 2002 11:15:01 +0100

   > pro preinstalaci RH Susem 7.3 se mi stava, ze kdyz prijdu do prace, je muj
   > pocitac vypnuty. Jedine co me napadlo cim to muze byt ja nejaka funkce
   > setreni spotreby, ale nevim kde se to v Linuxu nastavuje. Pokud se nemylim,
   > tak nema cenu se hrabat v nastaveni Biosu, protoze ho Linux nevyuziva je to
   > tak?

Někdy ano. V kolik se počítač vypne? Co je naposledy v logu? Jaké běží v té
době služby? Pokud spustíte na konzoli příkaz top a necháte počítač celou
noc běžet, vypne se? nevypínají Vám proud? Máte UPSku? Moc otázek, málo
informací.

   > Jinak muj Suse poznal muj ATX pocitac, protoze pri prikazu k vypnuti ho
   > opravdu vypne, coz u pocitace u me doma zase neudela, prestoze je take ATX.
   > Proto by me zajimalo, kde se tohle vsechno nastavuje.

Stačí vypnout APM/ACPI (v SuSE např. nabootováním LILO targetu FailSafe
nebo přidáním apm=off na cmdline LILO) a nebude se vypínat taky.
--
Pavel Janík

Pascal is a language that teaches you structured programming by making it
excruciatingly painful to write anything else.
                  -- Alan Cox in linux-kernel