wake-up po siti z Internetu

Pavel Ruzicka nospam na nospam.cz
Pátek Leden 11 23:51:09 CET 2002

> Postavil jsem ATX web server s MB, ktera se neumi po vypadku napajeni
> sama zapnout.
> Neslo by to, s vhodnou sitovou kartou, budit po internetu po siti?
> Zkousel to nekdy nekdo?

Pouzivam dalkove zapinani a vypinani pocitace pomoci programku "wakeonlan".
http://gsd.di.uminho.pt/jpo/software/wakeonlan/

Priklad pouziti:
wakeonlan -i 192.168.1.11 -p 2304 00:04:72:0A:EB:3E
Port 2304 pouzivam proto, ze ho pouziva soft od AMD pro win.
Standardne se paket posila na broadcast a je take mozne ho poslat i z jine
site (byva to z bezpecnostnich duvodu zakazane na routeru).
Popripade poslat na Unicast a pomoci NATu prelozit na broadcast adresu site.
(V tu dobu nefunguje ARP).

Sitovou kartu mam 3C905C. V /etc/modules.conf mam toto:
alias eth0 3c59x
options eth0 enable_wol=1
Driver jako modul.
APM primo v kernelu.

V biosu mam zapnute pouze APM (S ACPI mi to nefunguje) a samozrejme funkci
WakeUP ON LAN.

Take mi fungoval Realtek s podporou WakeOnLAN.

Je docela svanda zapnout si svuj pocitac, prilogovat se, udelat vse
potrebne a zase vypnout.

Pavouk

http://pavouk.org