AVI (DVD) player pro Celeron ?

Petr Klima xklima08 na fest.stud.fee.vutbr.cz
Pondělí Leden 14 08:04:55 CET 2002

Zdravim

Vaclav Peroutka wrote:
> Mate nekdo zkusenosti s prehravanim AVI na pomalych pocitacich ?

Da se to tak rict. Celeron na 448 uz dneska neni nic...

> Mam doma Celeron433 a kdyz pustim nejaky film, mejvetsi okenko je
> 512x288 bodu (nebo tak nejak).

To se vubec nedivte, je to rozliseni toho avi bez pouziti
nejakeho zvetsovani apod.

Co takhle fullscreen? Pokud to spoustite s GUI, tak je to
tusim klavesa "f". Jinak, pokud vam na tom zalezi, pohrajte
si s grafickym ovladacem, ktery Mplayer pouziva (opengl,
x11, xv, sdl (umi prepinat rozliseni podle velikosti videa v
soucinnosti s parametrem -zoom nebo tak nejak)). Samozrejme
musite mit v XF86Configu definovane vhodne rozliseni
(prectete si dokumentaci, jsou tam nekde i definice modu).

> Pouzivam mplayer a nedokazal jsem dosahnout, abych mel film pres celou
> obrazovku.

Viz vyse.

> Existuje i neco lepsiho nez mplayer ( pro tuhle konfiguraci)?

Mne mplayer velmi vyhovuje. Pokud se vam zda, ze pocitac
nestiha, zkuste parametr -vc odivx, ktery nahodi (pokusi se
nahodit) pouziti nativniho linuxoveho kodeku (nikoli tech
.dll z win). Samozrejme ten kodek musite mit, v pripade
potreby je na www.divx.com. Jestli mate obavy o rychlost,
pak je pravda, ze velmi kvalitni avi bude asi cukat.
Pomuzete tomu tim nativnim kodekem, muzete si pohrat se
zvukovymi ovladaci, ktere mplayer pouziva a pokud jedete v
KDE, velmi se mi osvedcilo vypudit arts zvukovy demon. Taky
zkuste zapomenout na nastavovani jasu, kontrastu apod. v
mplayeru, zdrzuje to.

--
Petr "Tosuja" Klima
xklima08 na stud.fee.vutbr.cz