Extremne zatizeny postfix

David Olszyñski hisaak na ysoft.cz
Pondělí Leden 14 12:54:07 CET 2002

On Mon, 14 Jan 2002, Pavol Luptak wrote:

> maps_rbl_reject_code = 554
> maps_rbl_domains = relays.ordb.org
> smtpd_client_restrictions = hash:/etc/postfix/rbl_except_sh, reject_maps_rbl
>
> kde v rbl_except_sh su vynimky (na ktore sa restrikcie RBL nevztahuju)
>
> www.ordb.org je openrelay databaza, kde pri kazdom prihlaseni klienta,
> postfix robi jednoduchy loookup s odpovedou, ci klient patri do tejto
> databazy, alebo nie. 90% spamov pochadza zo zle nakonfigurovanych
> openrelay hostov, takze uvedene RBL je vysoko uspesne.
> Keby som mal spamy blokovat manualne, tak by som sa z toho zcvokol

RBL samozrejme mam (i ordb, dokonce i ten hash na uzivatele), ovsem v tu
chvili uz je pozde. Pripoji se tricet klientu a samozrejme je to vsechny
zamitne. Dalsi vterinu se ale pripoji dalsich tricet atd. Normalni maily
se na server potom vubec nedostanou (nebo dojdou s hodinovym zpozdenim),
protoze dojde k timeoutu kvuli limitu na pocet procesu postfixu. Ten uz
zvysovat nemuzu, protoze uz tak je vysoko. RBL tedy v tomto pripade
neresi temer nic. Potrebuji se takovych klientu zbavit jeste pred tim,
nez se k postfixu dostanou. Az kdyz v logu vidim, ze byl odpojen kvuli
RBL, tak dam iptables neco.

Dnes do tech pravidel zkusim zanest tu strukturu. Vysledek oznamim.
Zatim dekuji vsem za napady a rady.

David Olszynski