Jakou grafickou kartu pro Linux?

Richard Richter richter na bgs.sk
Úterý Leden 15 08:37:13 CET 2002

Zdravim...

> Vážení, mám prosbu: chci si pooídit novou grafickou kartu pro svuj Linux
> box a eásteeni pro Windows 98 (pro hraní).
>
> A váhám mezi:
> nVIDIA GeForce2 MX-400, 64MB 128-bit SDRAM, 4xAGP
> 3dfx VooDoo4-4500, 32MB SDRAM, 3D, PCI, VSA-100, bulk
> cenovi je mám u svého dodavatele za cca 2500 bez DPH.

Kolega takhle koupil k K6-II 550 nVidiu GeForce2 MX400 a byl smutny, ze oproti
TNT2 mu to nic navic nedalo. Tak jsem ji od nej koupil. Byl jsem zpocatku
rozcarovan. Pod Windows absolutne bez problemu. Ale Linux... :-)

Bud mi X delali divne memory-leaky (s ovladacem "nv" tusim), takze se z
pocatecnich 90M vysplhali casto na 300M (tam jsem je musel sundavat, uz mi to
swapovalo jak blazen). Anebo mi to s "nvidia" driverem padalo pri prepinani z
textu do konzoli nebo naopak. A podobne problemy. OpenGL jsem rozbehl bud s
Mesou k me spokojenosti, ale pak se na tom nedalo hrat, anebo jsem rozficel
Unreala s nvidia drivery, ale bylo to nestabilni a OpenGL v Java3d slo dokytek.
Pri zavirani programu Java3d mi to vzdycky restartovalo server. :-))) A
podobne...

A to vse az do nedavne announce o novych driverech. :-))) (Reklama.) Jeste v ten
den jsem rozjel Unreala, Javu3D, proste vsechno... vsechno frci, a jeste mi to
ani jednou nespadlo. Takze... pokud to risknete, vrele doporucuji. Kdyz nepudou
nejnovejsi drivery, stahnete starsi... mnoho lidi, kdyz na to koukam, si vybere
ty sve, kdy jim to slape. A v XF86Configu mam ono zminovane Option "NvAGP" "1" v
sekci Driver (tusim). Jsem ted velice spokojen...

Tolik reklamy. Obraz nemuzu posoudit na vyssich rozlisenich, ja jedu kvuli
monitoru 1024x768x78 Hz na 24 bitech barvy. Jo - server musi byt tusim 4.1 a
vyssi pro nvidia drivery. Takze minimalne ty byste museli preinstalovat (zlaty
Debian na takovyhle veci)...

Suma sumarum, az donedavna jsem mel zmisene pocity a klidne bych si vzal
opevovane Matroxy, ale dnes bych nemenil... a jsem velice spokojen.

> Používám: hodni bitmapové grafiky, texty, 8 virtuálních konzolí v KDE,
> velký monitor s 95 Hz vertikálni, chci plnou barevnou hloubku.
> Dikuji poedem za jakékoliv vodítko, poípadni i jiné doporueení.

Karta (ta moje je od ManLi - nesmejte se mi :-)) podporuje rozliseni a frekvence
takove, ze nebudete mit problem - jde jen o kvalitu obrazu. Tady by me zajimali
nazory odborniku... je obraz dany cipem nVidia nebo necim, co tam dava vyrobce
(ManLi v tomto pripade)?

Virgo

Richard Richter (richter na bgs.sk)
Application Programmer, Business Global Systems a. s.

Daląí informace o konferenci Linux