Padani ssh spojeni

Vladimir Smelhaus smelhaus na bpt.cz
Úterý Leden 15 15:55:13 CET 2002

> Ja mam uplne stejne zkusenosti s:
> SSH Version 1.2.30 [sparc-sun-solaris2.8], protocol version 1.5.
> SSH Version 1.2.27 [i586-unknown-linux], protocol version 1.5.
>
> je to docela neprijemne, kdyz vam uprostred prace vytuhne spojeni...

Mam pocit, ze uprostred prace se to nestava. Pouze tehdy, kdyz mate
spojeni navazane a venujete se necemu jinemu a nasledne se chcete
vratit. Pokud jsem klofal do klavesnice, tak se mi spojeni jeste
nerozpadlo.

Rekl bych, ze to bude nastevenim keepalive v ssh.

man sshd:

       KeepAlive
              Specifikuje,  zda  má  systém  posílat  protistraně
              udržovací  zprávy  (keepalive  messages).  Budou-li
              posílány, server bude schopen odhalit ukončení spo­
              jení  nebo  havárii  klienta.  Nevýhodou  je,  že k
              ukončení  spojení  může  dojít   i   při   dočasném
              přerušení  komunikace (způsobeném například krátkým
              výpadkem  sítě),  což  je  pro  některé   uživatele
              nepřijatelné.  Na  druhou  stranu,  pokud udržovací
              zprávy nejsou zasílány,  mohou  na  serveru  zůstat
              viset neukončená spojení, která zatěžují server.

              Implicitní  hodnota  je  "yes"  (posílat  udržovací
              zprávy),  při  níž   server   bude   informován   o
              neočekávaných  ukončeních  spojení  a bude uzavírat
              neaktivní session.

              Pro zákaz posílání udržovacích zpráv, musí být hod­
              nota  nastavena  na  "none" v konfiguračním souboru
              serveru i klienta.

Zdravim/Regards

     Vladimir Smelhaus