Extremne zatizeny postfix

Úterý Leden 15 17:18:03 CET 2002

Pavel Kankovsky <peak na argo.troja.mff.cuni.cz> wrote:
-> Nejaci zk... spammeri se rozhodli, ze budou sve sr... rozesilat s cizimi
-> adresami. Nam to take chodi, nastesti jen dve nebo tri adresy, ktere jsem
-> snadno zablokoval, a v relativne snesitelnem mnozstvi. Bohuzel veskere me
-> pokusy smerujici k tomu, aby byl pachatel dopaden a po zasluze potrestan,
-> se setkaly na mistech, kde jsem si stezoval, s nulovou reakci. Jednou
-> z velkych chyb TCP/IP je absence mechanismu, ktery by umoznil automaticky
-> pacifikovat ty uzivatele, kteri delaji bordel.

Mne zase chyba v SMTP protokole vyzadovanie autentizacie pouzivatela, aj
samotna jeho autentizacia. Myslim to v tom zmysle, aby si nemohol hocikto
nastavit lubovolnu (existujucu) domenu na to aby mu vacsina SMTP serverov
postu prijala. Podla mna by kazdy smtp server mal mat nastavene, z ktorych
domen moze pozielat postu. To znamena ak moj smtp server prijima postu pre
domeny X a Y, aby nikto ani zvnutra nemohol poslat mail s From: adresou inou
ako z tychto dvoch domen.

A tiez, posielanie posty cez pop3/imap, az po autentizacii. Tiez s tym ze
povolene by mali byt len adresy ktore naozaj patria dotycnemu pouzivatelovi.

Ale nariekat nad tymto je uz asi neskoro...
 I just got lost in thought. It was unfamiliar territory.