Re: Programy na portech(ujasnění)

Zdenek Mazanec zdenek.mazanec na contactel.cz
Úterý Leden 15 21:46:44 CET 2002

> Ještě pro ujasnění2: (vezmeme si např 1. program ve výpisu) Port programu
> udává to "*:1024" ?
Ano, dany proces nasloucha na vsech interfacech a to na portu 1024/tcp.

> Dodatek: Nejsou tam všechny programy,to znamená že není pravidlem aby
každý
> spuštěný
> program byl připojený na nějakém portu,nebo příkaz nezobrazil všechny
> programy?
a) je spravne. Ne kazdy proces (dokonce vetsina) nasloucha na nejakem portu.
Obvykle ti sve "port" oteviraji pouze servery.

> připojování
> na programy na portech je nejvhodnější telnet,nebo by jste mi doporučili
> nějakého jiného klienta?
Telnet je nejlepesi pouzivat proti telnet serveru (ktery vam chvalabohu
nebezi). Zkuset se domluvit trebas s ssh serverem (port 22) telnetem taky
nejmoudrejsi zrovna neni (no, jde to, ale moc si nepokecate :-)) Komunikovat
s postakama s pop/imap serverem telenetem sice jde docela dobre, ale preci
jen, postovni klienti to umeji malicko lepe a pohodlneji.
Zaver: pouzivejte spravne klienty pro spravne servery. Telnet je tak na to,
aby se vzkouselo, zda tam neco zije (a to jeste jen na tcp, na udp si
telenetem taky moc neskrtnete)

Zdenek Mazanec