utok pres ssh

Dalibor Toman dtoman na fortech.cz
Středa Leden 16 11:18:39 CET 2002

SSH-1.5-1.2.26

> Zajímalo by mě, jakou používají techniku. Jestli jen BruteForce
> nebo nějakou formu DoS či co. Tomu prvnímu IMHO zabrání kvalitní
> hesla, tomu druhému asi jen upgrade.

utok na SSH nepociva v hadani hesel ale v prolomeni se pomoci buffer
overflow bugu do systemu. Chyba v SSH je v kodu, ktery detekuje utoky
z venci :-)
Utocnik jen musi najit sekvenci, ktera zpusobi preteceni bufferu a ta
neni
znama dopredu - musi ji nejakym generatorem najit. Proto je
pradedepodobne, ze v
message logu budou hlasky obsahujici text 'compensation attack' atd
(pokud system neni
jiz napaden a logy promazany).

D. Toman