utok pres ssh

Pavol Luptak Pavol.Luptak na i.cz
Středa Leden 16 18:58:01 CET 2002

Pavel Kankovsky wrote:

> Skutecne zneuziti te chyby vyzaduje znalosti asi 4 az 5 konstant, ktere
> zavisi na pouzite verzi sshd, zpusobu, jakym je zkompilovana, dost mozna
> i na verzi (g)libc, na fazi Mesice a dalsich podobnych parametrech.
> Viz http://www.securityfocus.com/archive/1/164133.
>
> Bohuzel jsem jeste zadny z pouzitych exploitu do ruky nedostal (krome
> toho vyse odkazovaneho generickeho), ale z toho, co jsem slysel, je to
> v podstate genericky exploit + vetsi ci mensi mnozina znamych konstant
> pro konkretni verze a platformy + udaje v chytrejsich verzich i neco, co
> [...]

Treba si uvedomit, ze utocnikovi vobec nemusi ist o kompromitovanie akurat

"vasho" servera, skriptoidny brute force scan ma jednu vyhodu - moze sa
aplikovat na relativne velke mnozstvo serverov aj napriek nizkej
uspesnosti zbehnutia exploitu (mesiac nebude v splne ;-) utocnikovi
stale umoznuje na divom internete ziskat dost velke mnozstvo
heterogennych IP adries v roznych krajinach, provideroch..co sa nikedy
moze celkom hodit :)

[Pavol Luptak, ICZ a.s.] [Pavol.Luptak na i.cz] [mobil: +420 724 429787]