Problemy s mke2fs na /dev/sdb3 - Vyreseno

Yenik linux na prinda.cz
Středa Leden 16 23:01:11 CET 2002

Yenik wrote:

 > Snazim se na svem pocitaci zformatovat pomoci mke2fs oddil /dev/sdb3 a
 > nedari se mi. Mke2fs spoustim prikazem mke2fs -T ext2 /dev/sda3 a toto
 > mi odpovi:
 > mke2fs 1.23, 15-Aug-2001 for EXT2 FS 0.5b, 95/08/09
 > mke2fs: No such device or address while trying to determine
filesystem > size

Svepomoci jsem jiz vyresil.

Problem byl v tom, ze /dev/sdb2 byl nejak spatne naformatovan/
inicializovan, nepomohlo ani "sync' a tak proto nesla formatovat sdb3.
Nekonzistentnost jsem zjistil pri rebootu.
Vygoogloval jsem nejaky odkaz na podobny problem a jedna z rad byla
boot, i kdyz u SCSI zarizeni by byt nemela. Pri bootu to vypsalo, ze
/dev/sdb2 je nekozistentni a tak jsem jej preformatoval pomoci 'mkfs -t
ext2 /dev/sdb2' a zkontroloval pomoci fsck. Ten uz _nenadaval_ a tak
jsem zkusil format i sdb3 a on, svete div se, probehl uspesne.

Resume: Nejdrive poradne _googlovat_ a pak se ptat. ;-)

Yenik