CD-ROM na RAID

Michal Ka¹par mkaspar na it-media.cz
Čtvrtek Leden 17 08:37:39 CET 2002

On Mon, Jan 01, 2001 at 04:40:37AM +0100, František Barančík wrote:
> Ahoj
> Nevim, jestli chci od raidu zazraky, ale snazim se primoutit cdromku
> pripojenou na raid (deska abit kt7a-raid), ale protoze k takovemu zarizeni
> pristupuju poprve, nevim, jak jej primoutit. Snad jsem nepochopil spatne
> funkci raidu a funguje i na zvlast zarizeni (/dev/hd(e,f,g,h)), kdyz zrovna
> nechci zrcadleni disku, ale jen jako dalsi radic.
> Chci totiz docilit toho, ze budu mit zvlast na kabelu pripojeny, HDD, CD-ROM,
> CD-RW a suplik. CD-ROM a suplik chci mit na raidu.
> [...]

No rekl bych, ze pokud na ty ide kanaly, ze kterych se da udelat take
raid pripojite nejake ide zarizeni, tak se chova stejne, jako zarizeni
pripojene na obycejny ide kanal. Nevim, jak je to v soucastnosti s podporou
techto raid radicu v jadre, ale kdyz jsem to zkousel ja, tak to
fungovalo jako obycejne ide a pripadny raid se tam stejne musel vytvaret
softwarove.
Aby ty dalsi ide kanaly fungovaly, musi byt v jadre podpora pro
prislusny radic. Pak uz pri bootu probehne detekce a vypise se vam na
jakem hdx co mate.

--
Michal Kašpar