MySQL a Cestina

Michal Krause michal na krause.cz
Čtvrtek Leden 17 09:46:36 CET 2002

On 17/01/2002, JSaur na ebanka.cz wrote:

> jiz drive jsem se snazil vyresit kodovani cestiny.
> Mam Apache a Csacek. Kodovani cestiny v BODY souboru probiha
> perfektne. Ale problem je s daty, ktere taham z MySQL. Tam se mi
> nezobrazuje s^ a z^. Data do DB zadavam pres browser z Win.

Pouzivam v podstate tutez konfiguraci a nemam s tim nejmensi potize.
Pokud csacek _neni_ kompilovan s --disable-decodequery (mozna je na to i
nejaka konfiguracni direktiva, to zjistite na www.csacek.cz), prevadi
data pozadavku na vychozi kodovani (csacekDefaultCharset). Tudiz pokud
budete data zadavat i zobrazovat na stejnem (resp. stejne nastavenem)
virtualu, nemel by vzniknout zadny problem, nezavisle na tom, v jakem
kodovani jsou data na vstupu. Pokud se nezobrazuje dobre s~ a z~ (a
nejspis i t~), pak jsou data v databazi v kodovani odlisnem od
csacekDefaultCharset (konkretne cp1250 vs iso8859-2 a nebo vice versa).

Nejjednodussi postup, jak zjistit, v cem je problem, je podivat se, v
jakem kodovani jsou data ulozena v databazi. Pokud jsou v pozadovanem
cilovem kodovani, je nejspis spatne nastaven virtual, pres nejz se
zobrazuji, pokud jsou v nespravnem cilovem kodovani, je problem v
zadavani dat.

Typickou pricinou muze byt napriklad to, ze nekdo tvori data na Windows
v CP1250, do databaze je chce dat v iso8859-2, tak je nejakou utilitkou
prevede a posle je tam pres webove rozhrani, kde ale bezi Csacek, ktery
z hlavicek pozadavku odvodi, ze data by mela byt v CP1250 a provede
druhou konverzi (vedouci de facto k poniceni dat).

S pozdravem
                        Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

Vsetci by chceli byt van Goghmi, ale odrezat si ucho ani jeden.
                                                  J. Raz ve filmu Rabaka