prechod sendmail -> qmail

Matej Cepl ceplma00 na yahoo.com
Čtvrtek Leden 17 17:37:57 CET 2002

On Wed, Jan 16, 2002 at 08:22:40PM +0100, Petr Skyva wrote:
> rad bych se dotazal jake nastrahy na me mohou cekat ,kdyz se
> pokusim prejit z sendmailu na qmail pouzivam RH 7.1 jadro
> 2.4.10. Zajima me hlavne jak qmail bude obhospodarovat
> virtualni domeny.
> Vetsina emailu je tvorena pomoci  virtusertable v sendmailu.
> Dekuji za jakoukoli odpoved :)

S qmailem nemám vůbec žádné zkušenosti, ale pokud Vám jde o
bezpečnost, tak bych si myslel, že by byl lepší postfix. Na
rozdíl od qmailu, který má všechno úplně jinak, se postfix snaží
být ,,drop-in replacement`` za sendmail, takže většina
konfiguračních souborů, atp. (mimo sendmail.cf :-) funguje nadále
beze změny. A co se bezpečnosti týče, tak autorem je Mattis
Wienna (doufám, že mám spelling správně), který nás jinak obdařil
tcpwrap knihovnou a spol. Pravděpodobně za to budu zlynčován
příznivci qmailu na tomto listu, ale několikrát jsem narazil na
komentář, který pravil, že qmail je nadále v podstatě zbytečný,
protože postfix je mnohem lépe ovladatelný se stejnou bezpečností
(pochopitelně, že tyto komentáře se nenacházely v doméně
postfix.org :-).

Ale nejsem odborník ani profesionální admin (jenom nadšený
uživatel postfixu), takže berte tuto zprávu s velkou rezervou.

	Hezký den

		Matěj

--
Matej Cepl, ceplma00 na yahoo.com
138 Highland Ave. #10, Somerville, Ma 02143, (617) 623-1488

Some see private enterprise as a predatory target to be shot,
others as a cow to be milked, but few are those who see it as a
sturdy horse pulling the wagon.
	-- Sir Winston Churchill