projekty na penguin.cz

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Čtvrtek Leden 17 18:32:10 CET 2002

   From: Mira Tempír <mira-list-linux na cekit.cz>
   Date: Thu, 17 Jan 2002 16:31:00 +0100

Ahoj,

   > Nevim o lepsim miste, kam byste to meli poslat nez je prave toto.

to je naprosto zbytečné. Vždy záleží na typu člověka, na jeho chuti
pracovat pro společnost resp. společenství, na jeho možnostech,
dovednostech. Pro každého je vhodné něco jiného. Pokud se mi někdo ozve
konkrétně, myslím, že společně najdeme možnost, jak uspokojit své potřeby
a navíc pomoci i ostatním lidem a celému společenství a myšlenkám.  Zatím
se však nikdo neozval...

   > Predpokladam, ze tady je v nejvetsi koncentrace lidi, kteri
   > sami z OSS (to zjednoduseni je vedome) dost ziskavaji a jakkoliv
   > netrpi nudou, radi by to te "komunite" vratili.

Všimni si, že já jsem (vědomě) uvedl *pouze* free software!

   > Urcite bych si nejakou zabavu vymyslel sam, ale soudim, ze prave
   > to, co zminil Pavel - tedy zlepseni obecneho povedomi kolem OSS
   > v CR - je cinnost, ktera by mela byt nejakym zpusobem koordinovana,
   > aby k tomu plytvani kapacitami nedochazelo.

Myslím, že je zbytečné koordinovat něco, co neexistuje :-( Každý si hraje
na svém písečku. I když Češi svými znalostmi vysoce převyšují okolní
národy, jejich myšlení je stále ještě postiženo těžkou depresí, která se
projevuje na každém kroku. Přemýšlí pouze krátkodobě.

Před nějakou dobou jsem studoval. Stejně jako ostatní (tedy téměř většina
ostatních) jsem studoval pět let. Z toho jsem pět let soukromě
podnikal. A přesto se můžu ohlédnout a sám pro sebe si říci, že něco se
(nám, lidem se kterými jsem měl tu možnost pracovat) podařilo. Spousta lidí
kolem mne obětovala kus svého času k tomu, abychom společně něco udělali,
dokázali. I přesto, že studovali a nebo dokonce i pracovali. Spousta z nich
obětovala i kus svého soukromého života pro dobrou věc. Ale vše jednou
končí a musí vstát noví bojovníci. Musí? Nemusí, ale já osobně si přeji,
aby už *konečně* vstali. Každý nemusí dělat všechno. Každý by měl vědět, na
co mu jeho síly/čas/možnosti stačí. Stačí se porozhlédnout ve svém
okolí...  Věřím, že si každý najde ve svém okolí možnost, jak pomoci Linuxu
a free softwaru obecně.

Ale asi jsem moc pesimistický. Stále ještě doufám, že mne z toho však
vyléčíte :-)
--
Pavel Janík

"when" is not a word I find useful about most bios bugs. Try "if" or
"less likely that being hit on the head by an asteroid"
                  -- Alan Cox in LKML about possibility of fixing BIOS bugs