OT:tcltk, problem se zmenou kodovani fontu

Michal Měšťan mestan na zce.cz
Čtvrtek Leden 17 15:41:16 CET 2002

> "-font blabla-8859-2", nebo, pokud to staci, muzete priradit
> defaultni font cele aplikaci prikazem
>
> option add *font "jmenofontu"
>
> Vlastni ceske texty se zadavaji dvema zpusoby: do verze 8.0
> se rovnou zada cesky text, od verze 8.1 se musi pouzivat
> zmena kodovani, protoze uz se vsechno zpracovava v unicodu.
> Takze

Jenom upřesnění, u verzí nad 8.1 nemá smyslu udávat u fontu
kódování, tk se o výběr kontrétního fontu postará samo, ventuálně
to poskládá z několika fontů.

> encoding system "iso8859-2"
> a pak vzdycky encoding convertfrom "nejaky cesky text"
>
> Nebo mate druhou moznost to nekodovat, ale jenom nastavit
> "encoding system..." a vsechny ceske texty zadat do jineho
> skriptu, ktery pak zavolate prikazem "source
> "nejakedefinice.tcl". Tam se to z nejakeho duvodu udela samo

Viz man, pokud jsem nastavil `encoding system "iso8859-2"', tak i
u souborových operací, pokud není nastaveno na binary, dojde k
automatickému překódovnání podle nastavení.

> a nemusite pouzivat "convertfrom".

Michal
--
    ^(w)^.

mailto:Wohnivec na iol.cz
P. S. doporucuji odpovidat sem, jinak se muze stat, ze reakce na
majlik bude nekdy az tydny...