nevyreseno: Re: projekty na penguin.cz

Petr Vanek vanous na penguin.cz
Pátek Leden 18 05:11:06 CET 2002

dobry den,
ok, byl jsem ted trochu mimo a i penguin nejak kuckal, je to ale spise
dobre, alespon jsem se nevmesoval do debaty.
rad bych ale reagoval ted.

On Wed, Jan 16, 2002 at 10:49:12PM +0100, Pavel Janík wrote:
>    From: Petr Vanek <vanous na penguin.cz>
>    Date: Wed, 16 Jan 2002 21:02:13 +0100
>
> Zdravím,
>
>    > snazim se dobrat nejakeho kloudneho reseni pro projektove zazemi, mate
>    > nejake pripominky?
>
> můj názor je, že jde o naprosté plýtvání programátorskými silami.

nechci nic programovat, chci pouzit existujici nastroje a plne vyuzit
jejich moznosti. nechystam se vytvorit reseni, ale najit jiz existujici.

>Možná to
> bude znít drsně, ale opravdu to takto vidím. Pokud nemáte co dělat
> a opravdu vidíte nutnost dělat něco podobného, prosím napište mi, myslím že
> dokážu najít asi 30 věcí, které je nutno udělat k tomu, aby se (alespoň
> v ČR) Linux a obecně free software více rozšířil.

to co delam jiz davno neni pro zvyseni populace linuxaku v cechach. to
se mozna hodi komercnim firmam. to neni kritika firem, ty potrebujeme
taky. navrhy si ale velmi rad poslechnu. nemohu slibit, ze pomohu, ale muzu
se o to pokusit.

>Je zbytečné takto tříštit
> síly.

ja pracuji na svych vecech a pochybuji, ze by se nekomu hodily. casto
je delam na penguinu a casto na nich dela vice lidi. k tomu potrebuji
prostredi. myslim si, ze nejsem sam.  proc nevyuzit sance a vysledek
nabytych zkusenosti vratit zpatky tam, odkud vzesly?

> --
> Pavel Janík
dekuji za nazor.

On Thu, Jan 17, 2002 at 09:25:36AM +0100, Michal Vymazal wrote:

> A proc to nezkusit? Vanous alespon ziska zkusenosti s projekty. A takove
> lidi potrebuje Linux jako sul. Myslim, ze tristeni sil to rozhodne nebude

tady nemam co dodat. ja se nesnazim naprogramovat neco, co by ostatnim
usnadnilo zivot. ja pouze sdilim nabyte zkusenosti.

> --
> Michal Vymazal

dekuji za nazor

proc tedy mame www.linux.cz? proc neudelame linka na www.linux.org?

>  To neznamena, ze by nebylo pekne mit ucelene prostredi pro
>  project-managment a spol. a souhlasim i s tim, ze v tomto smeru
>  je co zlepsovat (viz. drivejsi debaty v tomto listu).

ano, ty debaty nikdy nedosly poradneho konce a ja si osobne nemyslim, ze
tady ted nalezneme reseni, ale kazdy dalsi nazor vnasi do debaty nove
svetlo.

>Otazkou je
>  kdo a jak moc to v pripade penguin.cz vyuzije a vyplati-li se to.

tady se nejedna jenom o penguina. penguin neni zadna cerna skrinka. da
se rict, ze veskere informace o nem jsou public. takze i v tomto pripade
se jedna o moznost dalsiho vyuziti techto poznatku a tu moznost ma
kdokoliv kdekoliv.

>  Ostatne ve finale vzdy zjistite, ze to neni o nastrojich, ale o
>  lidech ktere dany projekt tvori a u OpenSource casto o tom jsou-li
>  vubec pro dany projekt nejaci lide.

plne souhlasim s problemem s lidmi.

>         Karel

dekuji za nazor.

> PS. Pro pripadne zajemce... az tech Pavlovo 30 veci bude vycerpano
>     tak ja bych mel dalsich 30 :-)

proc jste je jiz davno nezverejnil a mate je pouze v hlave?

On Thu, Jan 17, 2002 at 04:31:00PM +0100, Mira Tempír wrote:

> Nevim o lepsim miste, kam byste to meli poslat nez je prave toto.
> Predpokladam, ze tady je v nejvetsi koncentrace lidi, kteri
> sami z OSS (to zjednoduseni je vedome) dost ziskavaji a jakkoliv
> netrpi nudou, radi by to te "komunite" vratili.

ano, to je vcelku trefna definice.

> Urcite bych si nejakou zabavu vymyslel sam, ale soudim, ze prave
> to, co zminil Pavel - tedy zlepseni obecneho povedomi kolem OSS
> v CR - je cinnost, ktera by mela byt nejakym zpusobem koordinovana,
> aby k tomu plytvani kapacitami nedochazelo.

nedostatek lidi ochotnych tvorit postihl i czlug.

> mira

dekuji za nazor.

On Thu, Jan 17, 2002 at 05:01:39PM +0100, Karel Zak wrote:

>  Nejde o to, ze by to byl spatny napad, ale o to, ze tim stravite
>  cas, ktery muzete venovat necemu co bude mit vetsi effekt.

to je otazka priorit. neco ma efekt pro vas, neco pro mne...ja urcite
veci vubec neumim a ani mne nebavi, proc bych se je mel pokousel
delat? nektere veci mne na druhou stranu bavi - proc bych je nedalal?

>Podobnych
>  aktivit je celkem dost to co jim chybi jsou lidi (viz. linux.cz, FAQ,
>  preklady balicku (napr. na mou vyzvu o preklad PostgreSQL se ozvalo
>  0 lidi a to je jedna o soft ktery je celkem pouzivany...), projekt
>  ucta uz dva mesice hleda sve jmeno, atd, atd...

prave project ucta me privedl na tuto myslenku. proc sidli na
ucto.linux.cz a ne na sf.net? ucastnici projektu komunikuji pres irc a v
debate najdete poznamku..."<jmarek> logovani jsem zapnul az ted :-(",
takze je videt, ze treba  on-line komunikace - multiplatformni, je nutna
a mela by byt nezavisla na tom, zda je po ruce clovek "schopny zapnout
logovani konverzace".

>  To je mimo jine i ukol CZLUGu a urcite i zde by se dalo pomoci. Viz.
>  pokus mit lepsi DB clenu a snaha o lepsi poskytovani sluzeb. Zajimal
>  by mne napriklad pomer: pocet navrhu / pocet pomocnych rukou ktere CZLUG
>  v tomto smeru dostal.

je tedy potreba opet otevrit debatu na toto tema. k tomu potrebujeme
lidi schopne ji pripravit, organizovat, koordinovat,
zpracovat...zverejnit...

On Thu, Jan 17, 2002 at 05:47:03PM +0100, Michal Špaček wrote:
> Je nekde nejaky list co by zrovna hodilo delat?
> Nejaky todo list?

:) bude jej potreba udelat ;) a muzeme opet doufat, ze nezapadne v mori
sumu.

> Zrovna me napada jedna vec a to Czech HOWTO.
> Posledni update 4. června 1999 - to je kapanek davno ne?

:) :

<cut>