Linux a Alt-zkratky

Peter Cernoch pcernoch na imc.cas.cz
Pátek Leden 18 10:09:54 CET 2002

Hezky den,

Tak posilam dalsi prispevek k tem 60-ti prislibenym
(od p. Janika a p. Zaka :-) )

Pri praci s pocitacem jsem docela promiskuitni co se stridani
systemu tyce :-)
V praci koukam na Windows a doma na Linux
a nektere "vychytavky" windows se mi zdaji skutecne
celkem uzitecne.
Napr. kdyz pisu neco na ceske klavesnici a potrebuji
zadat znak z anglicke - napr. @ - nemusim prepinat
klavesnici ale zmacknu Alt a na numericke klavesnici
natukam cislo (dekadicky ASCII kod)
znaku ktery chci vypsat. V uvedenem pripade je to Alt-64.

Kdyz si na to zvyknu je to velmi prijemna vlastnost.
(Priznam se ze jsem si zvykal nejakou dobu, ale fakt
to ma neco do sebe - viz. VI nebo EMACS.)

Tak se chci zeptat jestli nekdo nenarazil na neco
podobneho v Linuxu.
Nemam nejmensi poneti jak by se dala tato vlastnost
nastavit tak aby fungovala v celem systemu, ne jenom
v jednotlivych aplikacich.

Zna nekdo odpoved ktera by vedla k cili?
Stacil by aspon napad...

Hezky vikend.

Petr