Linux ze je stabilni a spolehlivy? Houby, smazal mi disk...

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na interval.cz
Neděle Leden 20 18:16:50 CET 2002

>BTW, 16 oddielov na 20 GB disku je celkom dost a asi to nebude
>konfiguracia, na ktorej autori *fdisk testuju - na co vam
>ich je tolko? Moj rekord bol 10 na 13.5 GB a to uz som povazoval
>za chore :-)

Z neznámých důvodů při rozdělování disků u více počítačů jsem zjistil, že u
některých fdisk like programů se končí na hranici 10 partitions, potom
dělají chyby. Několikrát jsem kvůli tomu předělával rozdělení disku na
počítači, kde jsem chtěl mít Linux + Windows. Musel jsem se prostě dostat
pod tohle číslo, jinak jsem měl smůlu a poslední partišny byly nejisté a
často mizely.

Jako možnou chybu vidím v tom, že definice vyšších partitions na disku je
možné pochopit více způsoby, přičemž každý fdisk like program používá jednu
z alternativ. Jako nejhorší varianta po mnohých pokusech se ukázalo použít
cfdisk, pokud počet partitions přesáhl určitou hodnotu. Lepší už se mio
zdálo (ale nezaručuji příliš, protože jsem pak místo toho raději násilím
snížil počet partitions) používat Windowsovský fdisk, a Linuxovým cfdiskem
partitions pouze prohlížet.

Dost jsem se s tím natrápil, a dnes už prostě vím, že disk nebude mít více,
než 8 partitions, i kdybych měl násilím něco sloučit dohromady.

K %subject%: Nevím, proč by programy na Linuxu měly být vystříhány chyb.
Jsou to programy jako každé jiné. Možná by nebylo špatné selské uvažování
kolem Linuxu. Pokud se všude šíří gloriola Linuxu na základě jeho
bezchybnosti, Linuxu se to časem vymstí. Pak se lidi cítí napáleni, když
zjistí, že občas Linux něco zvrtá. A vzhledem ke značné roztříštěnosti
distribucí a aplikací kolem Linuxu to není problém.

S pozdravem

Miloslav Ponkrác