3ware 7810 RAID radic? - LONG

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Úterý Leden 22 11:30:12 CET 2002

Petr Stupka wrote:
> Tento radic provozujeme pod linuxem. Bohuzel ne zcela tak jak jsem puvodne
> zamyslel.
> Delali jsme vykonnostni testy a testy stability, ale pouze na RAID5, pricemz
> system byl jeste na dalsim disku.

Delam neco podobneho. Potrebuji docasny omezeny server na Oracle na
cca 6 mesicu, pak tam prijde nejaky Compaq (doufam, ze se to docasne
zvrhne podobne, jako docasny pobyt pratelskych vojsk u nas).

> Vysledky by se daly shrnout nasledovne:
> a) s inicializaci jsem problemy nezaznamenal (ale pouze RAID5) pri poctu
> disku 3-8.

Na tohle jsem prisel. Nesmi se naraz vytvorit vic nez jedno pole.
Pokud hned na zacatku zalozim poli vic, tak to nerozdycha a neprovede
inicializaci. Pokud si prvne udelam RAID1, nainstaluji OS a pockam
na probehnuti inicializace a potom pridam RAID5, tak je to OK.

> b) opravdu mizivy vykon pro cteni. Pri trech 20GB IDE100 (tusim Seagate)
> discich jsem (pomoci dd)
> nameril cteci rychlost necele 2MB/sec. Po zapojeni osmi disku se cteci vykon
> zvedl na cac 8.5MB/sec.

Pro RAID5 se ctyrmi Seagate SV4002H  (UDMA100, 40 GB, 5400 ot/min)
s necim takovymto:

sync
date +%s
(dd if=bla1 of=/dev/zero count=100 bs=1024k) &
(dd if=bla2 of=/dev/zero count=100 bs=1024k) &
(dd if=bla3 of=/dev/zero count=100 bs=1024k) &
(dd if=bla4 of=/dev/zero count=100 bs=1024k) &
(dd if=bla5 of=/dev/zero count=100 bs=1024k) &
wait
sync
date +%s

se dostavam na celkvou cteci rychlost kolem 35 MB/s.

> c) pri zapisu rychlost odpovidala cteci rychlosti

Na RAID5 mam zapis cca 3.3 MB/s pro vyse uvedenou podobnou vec.

> d) jak jsme potom zjistili, RAID5 implementace na chipu obsahuje mnozstvi
> bugu

Ano, navic je treba mit ke kazde verzi BIOSu kartu jinou verzi
driveru, jinak to dela vylozene divne veci.

> Dusledek: hardwarovy RAID jsme zavrhl a zacal testovat softwarovy RAID.
> Zkousel jsem Windows2000 server, Linux RH 7.2 a OpenBSD, vsechno opet RAID 5
> na onech osmi zminenych 80GB Barracudach.

Tomu se zatim snazim branit. Prtoze takove stroje budu mit 3, Jeden
Linux,
WinNT4  a Win2000.

> Bohuzel jsem narazil na problem s celkovou velikosti pole. Pole ma velikost
>     /dev/md1        513GB
> coz je trochu vic, nez je obvykle.
> Samozrejme jsem chtel pouzit journalovaci FS, avsak zadny se mi nepodarilo
> uspokojive rozchodit.

Cetl jsem nekde hlasky, ze nekdo provozoval pod linuxem 1 TB pole
na soft RAIDu a ok.

> Bohuzel pres vanoce doslo k vypadku proudu a system sel dolu.
> Byla to prilezitost, ozkouset journalovani v praxi. Bud jsem mel neco
> spatne, nebo to lehlo obzvlaste spatnym zpusobem, nebo ja nevim,

U nekterych FS uvadeji, ze se nedoporucuje je kombinovat se soft RAID5.

> Zaver: Radic je pouzitelny, ale pouze jako osmikanalovy ide radic.
> Nevim, jak dobre umi Raid0, Raid1 nebo JBOD, nic z toho jsme nezkousel.
> Vykon softwaroveho raidu je hodne zavisly na operacnim systemu a/nebo
> prislusne casti kernelu.

Zatim se smiruji s nasazenim RAID10, to jde velmi svizne, zpomalit
pomoci RAID5 se to da vzdy. :-)

U RADU10 se ctyrmi disky jsem mel cteni/zepis kolem 40 MB/s.

> Tohle se deje taky, pomuze pouze vypnout/zapnout, reboot zatuhne.

Ted jsem ten radic dal do stroje majici 64 bit PCI (Tyan dual
Athlon) a v nem to chodi vyborne. Asi ten radic nejak nekorektne
toto zvlada ve 32bit rezimu. Schvalne najdu nejake mabo uvedene
na seznamu podporovanych a zkusim to s nim. Potiz je v tom, ze
to chci cpat do prumyslovych PC a tam dost casto nefunguje
vubec nic nebo hodne veci uplne jinak. :-((

	Majkl