Sysklogd na Debianu - nefunguje remote logging

Kozelsky Martin Martin.Kozelsky na gtsgroup.cz
Středa Leden 23 12:55:58 CET 2002

Nakonec jsem sam objevil reseni meho problemu, mozna by to bylo zajimave i
pro ostatni:

> Mam problem se spustenim logovani ze vzdalenych hostu.
> Provozuji distribuci Debian 2.2, spustil jsem sysklogd (verze
> baliku 1.3-33.1) s parametrem -r, v /etc/services mam platny
> zaznam syslog 514/udp, pres paketovy filter projdou dane UDP
> pakety, presto se tyto hlaseni neloguji. V /etc/syslog.conf
> mam zaznam local7.* /var/log/cisco.log, zkousel jsem cpat
> vsechny logy do jednoho souboru, nepomohlo. Kdyz jsem lokalne
> zadal logger -p local7.info test, tak se mi to zapsalo. Mam
> jadro 2.2.20, zkousel jsem prelozit jadro s ruznymi volbami,
> [...]

Pokud posilam logy z routeru Cisco s vice jak jednim paralelnim pripojenim k
internetu, treba mam pripojeni k ISP pres 2x E1, pak Cisco posila logy
stridave pres prvni nebo druhe rozhrani samozrejme s ruznyma IP adresama, to
vsak syslog zahodi, nejspis kontroluje zdrojovou IP adresu a cislo zpravy,
pokud to nesedi, sup s tim do /dev/null. Kdyz jsem zapnul na ciscu "logging
source-interface Loopback0" (urcuje, ktere rozhrani se ma pouzivat jako
zdrojove pro odesilani logu), zacne logovani fungovat. Bohuzel nemel jsem
moznost po tomhle problemu hloubeji patrat, tak nevim jestli jsou me domenky
spravne, nevadi, hlavne kdyz to funguje. Jinak distribuce na to nema vubec
vliv, overil jsem si totozne chovani i na RH, je to vlastnost syslogu.

Linuxu zdar

--
Martin Kozelsky