Canon PowerShot A50 - =?ISO-8859-2?Q?vy=F8e=B9eno?=, ale ...

Hana Skoumalova Hana.Skoumalova na ff.cuni.cz
Čtvrtek Leden 24 12:10:46 CET 2002

Hana Skoumalova wrote:
> Dobrý den,
>
> mám následující problém s digitálním foťákem v $subj. Podle manuálu se
> má propojit foťák s počítačem, ovládací kolečko otočit do polohy PC a
> zapnout počítač. Na displayi se má objevit [PC], ale to se nestane. Když
> pak zkusím něco dělat programem gphoto, dostanu hlášky
>
> No response from camera
> Camera unavailable
>
> Foťák je připojený na první sériový port (místo myši, takže ten port je
> v pořádku, a žádný myší program není spuštěný). Kablík jsem kupovala
> [...]

Tak se potvrdilo mé podezření, že je to v kablíku. Můj přítel někde
sehnal originální kabel od Canonu a s ním to jde. Zkusil pak ty dva
kousky přeměřit a zjistil, že mají živé různé kolíky.

Druhá věc je, že tenhle druh přenosu je děsně pomalý a navíc gphoto při
něm dost padá. Zkoušela jsem gphoto-0.4.2 a gphoto-2.0beta3 a zjistila
jsem, že gphoto2 je dobré na stažení náhledů a mazání, zatímco gphoto
dokáže bez karambolu stáhnout celé obrázky (zkoušeli jsme ale zatím
maximálně tři). Nejvyšší rychlost, které se nám podařilo dosáhnout byla
38400 b/s. V tom foťáku je 64MB flashka a vejde se na ni asi 190 obrázků
-- to by se stahovalo celou noc a kdo ví, jestli by to podeseti
obrázcích nepadlo. Závěr byl ten, že si doma uděláme síť, můj přítel
vždycky přečte flashku na svém notebooku a já si to stáhnu po síti.

Hanka
--
Hana Skoumalova     Institute of Theoretical & Computational Linguistics
                                                       Charles University