programatorsky textovy editor

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na interval.cz
Čtvrtek Leden 24 17:02:59 CET 2002

>Viete niekto odporucit nejaky slusne vyzerajuci editor
>beziaci v textovom rezime, co by vedel cislovat riadky,
>farebne zvyraznovanie, najlepsie s podporou php ;-)
>Skusal som sa hrat s nastavenim editoru v MC ale nie je
>to celkom ono. dik

Je zajímavé, že na tohle se ptá někdo alespoň jednou za týden. V podstatě
Vám všichni kromě mě nejdříve doporučí vim. Je opravdu vynikající, ale pokud
neznáte alespoň ovládání stylu vi, budete se jej chvíli učit. Pak doporučuji
výborný manuál pana Satrapy třeba na http://docs.linux.cz.

Další Vám doporučí emacs, který se mě osobně ale příliš nelíbí, takže nemohu
říci nic moc bližšího.

A pokud ani jeden z nich, tak potom už existují různé další typu joe (= prý
stejné ovládání jako DOSovské editory, které byly součástí Borland C a
Borland Pascalu.).

S pozdravem

Miloslav Ponkrác