Re: Programátorský textový editor s cliplanguagem

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na interval.cz
Čtvrtek Leden 24 17:16:13 CET 2002

>Příklad: Pořád dokola používám funkci "while" a vyplatí se mi napsat pro ni
skriptík a tak si ji napíšu v podobě, v jaké ji chci vložit vyjma proměnných
(ty se ošetří speciálním řetězcem; v NoteTabu třeba ^?[Formulářový dotaz =
Implicitní_proměnná_1|Impl_proměnná_2]) a uložím jako klip, jež můžu vyvolat
pomocí klávesové zkratky či kliknutím na panel s klipy či na ikonu klipu. Po
jeho vyvolání na Vás vyskočí okýnko kde zadáte proměnnou (u příkazu while to
bude hodnota s níž se má počítání cyklu porovnávat a volba typu porovnávání)
a po odkliknutí vloží klip v požadované podobě s vyplněnými údaji. Toto je
samozřejmě jeden z nejjednoduším příkladů, praktické využití je prakticky
nekonené.

>Pokud toto v nějaké podobě skutečně umí Vim nebo Ed (atp.), tak mě v tom
ujistěte - já je trochu nastudoval a tuto funkci jsem u nich neobjevil.

Pro vim to snadno napíšete jako makro. Makrojazyk vimu umožňuje poměrně i
slušně programovat. Stejně tak ukládat i pod klávesové zkratky.

S pozdravem

Miloslav Ponkrác