Antivirove Signatury (was Re: zacatecnik - mailserver bez systemovych uctu)

Jaroslav Snajdr jsnajdr na tinysoftware.cz
Pátek Leden 25 14:05:03 CET 2002

Radek Vybiral wrote:

> Drive nez neco nazvete sprostou reklamou by neskodilo si prostudovat
> prislusna RFC, vztahujici se k uvadenym hlavickam X-Mailer a User-Agent.

Se svym smyslem pro humor byste RFC nemel radsi vubec cist, mohl byste
vzit vazne i nektere aprilove vydani a pak se tady znemoznit jeste vice
nez ja.

> Uvedene hlavicky nejsou sice zadnym standardem, ale jednak jsou v
> prislusnem dokumentu popsany a jednak se to posila jako hlavicka, kterou
> vetsina inteligentnich mailovych klientu skryje, coz je uplne neco jineho
> jako absolutne irelevatni hlaska antiviraka o cistote odeslaneho mailu
> umistena primo v tele zpravy!

Ze je neco napsano v RFC se statusem "Informational" neznamena, ze je to
spravne nebo dokonce svate. Antivirova signatura od AVG ma pouhe ctyri
radky a odpovida vsem RFC. Naproti tomu vase zprava, na kterou odpovidam
(i ta moje), nedodrzuje RFC 1855, ktere durazne doporucuje davat do
kazdeho mailu signaturu.

> Ono to potom vypada ponekud hloupe, kdyz se zamestnanec firmy prodavajici
> komunikacni software takto vyjadruje.

Ja jsem jen ironicky vyjadril svuj nazor: bojovnici proti ctyrradkovym
signaturam, ktere nejsou digitalne podepsane, daji se falsovat, a proto
jsou strasne spatne, mi prijdou trochu legracni.

-jns